1 Feb 2013

Dompet #Cerkon



"Cuma ada tiga ringgit ni makcik" kata Faris kepada makcik 'paksa'. Kenapa 'paksa'? Sebab makcik tu paksa beli barangannya. Ramai pelajar Unisel dan UiTM Shah Alam jadi mangsanya. Faris tahu dia terpaksa tipu makcik tu. Pernah Faris beli keropok ikan makcik itu. Lemau semua ketika buka dirumah. Petrol diisi dengan cepat. Hajatnya mahu lepas dari cengkaman makcik ini.

"Tolong la makcik nak. Makcik tak dapat jualan lagi satu hari ni. Tak beli banyak satu pun jadilah."

Makcik itu memujuk Faris untuk membelinya. Faris terpaksa tolak lagi. Bermacam-macam alasan dia bagi. Duit belanja minggu ini dia dah terlebih guna buat beli Utusan. Katanya nak tunggu artikelnya keluar akhbar itu. Dia terpaksa menipu.

"Tak percaya, tengok dompet saya ni makcik."

Dikeluarkan dompetnya. Kosong. Satu sen pun takda. Kalau ada pun, bukannya laku. Makcik tu berlalu dengan riak kecewa. Padanya itu pujukkan tapi pada Faris itu sudah kira memaksa. Rasa mengjengkelkan kalau makcik itu ada. Nasib baik Faris sembunyikan dalam poket seluar duitnya, kalau tidak, habis kena paw makcik tu.

Dia berlalu pergi menaiki motornya dan singgah di satu mesin ATM. Agak jauh dari peradaban ATM itu. Kerana jauh itulah ATM itu menjadi pilihan Faris. Tak ramai menggunakannya. Faris mengeluarkan dompetnya untuk dikeluarkan kad ATM. Dompet dipegang dengan cermat tidak mahu terjatuh.

Dompet itu bergerak sendiri tiba-tiba. Faris terkejut lalu dicampaknya kebawah. Masih bergetar-getar dompet tu. Terkuak sedikit daun domet itu. Seolah-olah sesuatu benda yang mahu keluar daripadanya. Faris cuak bukan main. Berpeluh-peluh dahi,muka dan badannya terutama diketiak. Perlahan-lahan dia ingin mengambil semula dompetnya yang masih bergetar macam ikan atas darat.

ZAAAZ!

Tak sempat Faris ambil dompetnya satu objek melekat di dahi. Kad ATM dia cantik terbenam terus dalam dahi. Separuh kad itu dalam kepalanya. Pandangan Faris kabur. Dia terkulai tidak bernyawa depan mesin ATM itu. Mayatnya dijumpai esoknya bersama not-not seringgit tak terkira banyak sekeliling Faris dalam berlumuran darah dan bau keropok ikan sedap.

4 comments:

  1. mana janji2 cerita2 bdsm kau ni,
    boringggggg

    ReplyDelete
  2. FU!... BDSM tu kena cari kat tempat hentai... sini tak juai la kawan...

    ReplyDelete
  3. hish yer ker,
    da kau bantai tulis lucah kat binatang ni buat apo

    ReplyDelete
  4. kau mandai menipu la jik... Lepas ni buat cerita pasal ko lah...

    ReplyDelete