7 May 2013

Sembilan alasan kenapa saya tidak suka kepimpinan Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak


Tajuk dia ni boleh bikin orang marah. Aku tahu aku sedikit emosi bila menaip artikel ini malam tadi. Terima kasih pada Miss A. Kalau ikutkan aku cuma dapat 7 je. Lain-lain tu Miss A bagi idea.

Sembilan alasan kenapa saya tidak suka kepimpinan Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak

Aku bersyukur tempat kawasan aku ni masih dipegang BN. Aku bersyukur kerana BN diberi mandat untuk memerintah negeri Perak. Aku bukan penyokong BN yang tegar. Aku penyokong BN yang mahukan perubahan dalam parti itu sendiri. Tidak suka sesuatu bukan bermakna kena tukar terus.

Transformation vs. Reformation

Aku sokong perubahan berbanding pembentukan semula. Macam nak repair kereta juga kes ni. Anologinya kalau kereta rosak, adakah bermakna kita kena tukar terus kereta? Mestilah kita tukar bahagian yang rosak kepada bahagian yang baru kerana kalau tukar kereta terus, belanjanya lagi besar dan nak tunggu tempahan lagi lama. Boleh je amik yang ready stock, tapi mungkin belum tentu berfungsi 100%.

Seperti isu PTPTN yang aku rasa boleh ditambah baikkan sepatutnya. Idea untuk menjadikan pendidikan percuma memang boleh diusahakan. Kerangka kerja dari YB Rafizi boleh diguna pakai, tapi ada sesuatu seperti 'sustainability' seperti diunjurkan YB Khairi tu pun kena diambil kira.

Senang kata aku menyokong transformation berbanding reformation.

Kepada sahabat yang mahukan pembaharuan, boleh kongsi dengan aku kat twitter, atau kat ruangan komen kat bawah sebab aku mahukan respon pembaca sekalian.

Blog bukan sekadar tempat untuk join segmen, jual barang, diari dan lain-lain. Blog juga tempat kita luahkan pendapat. Kalau anda gelarkan diri anda mahasiswa, maka sama-sama kita fikir macam mana nak bangunkan Malaysia.

Artikel Sembilan alasan kenapa saya tidak suka kepimpinann Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak boleh dibaca disini. Comment, share and give your oppinion.

No comments:

Post a Comment