30 Jun 2015

Time Alone

Tahun ini aku ponteng puasa selama 3 hari, dari hari Jumaat lepas sampai hari Ahad. Aku demam. Alhamdulillah mak aku ade sekali temankan aku yang tak larat demam ni. Nak makan pun takde selera, aku hanya bergantung pada lemak yang ada ddalam badan untuk hidup. Ramai orang kata aku cengkung sikit sebab sakit. Adoiyai... Dah sakit, nak buat macam mana kan.

Aku masih teringat kata-kata Azwar pasal nak jadikan menulis sebagai habit. Nanti bila ada idea gempak datang, takde la terkial-kial nak menaip. Paling tidak aku boleh mencarut apa aku nak carut. Alah, macam main taram tulis sekarang.

Masalahnya aku tak boleh fokus pada satu tempat dalam jangkamasa yang lama. Persekitaran aku tak kondusif untuk aku fokus pada satu benda satu-satu masa. Panas, tempat duduk tidak selesa, mengantuk, sunyi dan seram. Seramshit siyal...

Mata pun mengantuk setelah berbuka puasa sebentar tadi. Aduh. Dah la kegemaran aku lepas berbuka adalah tidur. Aku punya feveret tu.

Nak buat kerja, external terlupa pula nak bawa balik rumah. Padahal semua cerita breaking bad dah standby dalam tu nak tengok malam ni. Hampeh! Bukan tu je, kerja YPBN pun ade dalam tu. Pishang la aku malam ni. Memang lepas ni ngadap internet kejap lepas tu tido la.

Sekarang ada bunyi muzik tah datang dari mana aku tak tahu bersama suara sayup sayup bangla bawah flat aku duduk ni. Cakap pasal flat, sewa rumah sudah aku bayar. Legaaaaa....

Malas cerita pasal rumah. Sedih pulak aku mengenangkan hidup masih menyewa lagi. Chow la, nk tido...

No comments:

Post a Comment