4 Feb 2015

Produk penting?

Lama aku tak cerita pasal perniagaan. Maaflah, aku memang ngah bizi setup bisnes. Management kucar kacir dan aku perlukan sistem untuk uruskan perniagaan ni. Terima kasih kat Miss A sebab memahami situasi aku.

Okay, berbalik pada topik.

Aku tertarik satu post dari Makcik Ainon. Salah seorang sifu perniagaan aku. Dalam salah satu post FB dia ada cerita kepentingan produk dalam sesebuah syarikat. Nasihat beliau sesuai pada orang yang baru nak up untuk berbisnes.


Satu benda lagi. Pakcik Robert Kiyosaki kabor produk adalah benda terakhir kau perlu ambil perhatian salam menubuhkan sesebuah perniagaan.

Geng-geng gila2 aku dah setup bisnes jual perfume. Good luck to Fath, Anis, Rafiq and Syahriz on your setup-ing the company. Good luck. Jangan putus sahabat kalau tetibe salah seorang dari kome tak dapat bagi komitmen yang terbaik. Dan lagi satu, modal korang letak tu anggapkan sebagai yuran belajar berniaga. Jangan harap sangat dapat balik 100% dalam masa terdekat.

The first rules of the rich.

"The rich does not work for money" Robert T Kiyosaki.

Belajar dan jangan pernah putus asa. Kalau ada apa-apa masalah nanti korang nak idea, meh kita duduk tempat selain Starbucks atau Seoul Garden untuk discuss. hahaha... Selagi boleh korang cut cost untuk meeting, cut cost la.

Anyway, good luck.

No comments:

Post a Comment