20 Apr 2012

Band Islamik

Assalamualaikum... Layan la dulu lagu ni.

Lagu ni genre progressive rock. Agak heavy sedikit sebab dia guna gitar distort. Creative. Lagu ni dari band Al-Farabi.

Slumb3r tertarik dengan pembawakan maksud lagu ni sendiri. Diorang berjaya untuk menarik orang yang suka muzik macam Slumb3r ni untuk berfikir kearah Islamik.

Walaupun lirik dia kena tambah baik sebab pada Slumb3r, ulang - ulang - ulang memang kadang-kadang perlu, tapi cuba dengar banyak2 kali lagu ni boleh jadi boring gak.

Slumb3r suka beat dia, vocalist terbaik, suara clear dan bunyi 'base' vocal tu ada. Syiok woee...

Mesti tak ramai sedar kewujudan band ni dalam Malaysia. Slumb3r first sedar diorang keluar paper Kosmo! kalo tak silap. Susulan dari tu lecturer Slumb3r (Mr. Anuar) cakap pasal band ni dalam kelas. Agak tertarik dan terus buat small research pasal diorang.

Terdiri daripada 6 orang yang mananya diorang engineer yang terlibat dalam membangunkan simulasi kapal terbang berkongsi minat yang sama menubuhkan band ni.

Nazri (lead guitar/vocalist), Rina (basist), Samuel (keyboardist), Ameerul (drummer), Nasaie (vocalist). Yes. Ada seorang girl kat dalam band ni. Diorang punya basist. MEGA!

Slumb3r harap korang akan berjuang sehabis baik walaupun mendapat tentangan dari orang yang tak puas hati terhadap genre muzik korang bawa. Jangan risau. Allah ada bersama-sama orang yang benar.

Sumber:
www.alfarabiband.com

No comments:

Post a Comment