8 Mar 2012

New life Shah Alam

Konichiwa!
Hello!

Shah Alam is not bad at all.

Dari langkah pertama menjejakkan kaki ke tempat yang ramai pelajar UiTM mahukan, Slumb3r sudah tahu yang degree kali ini semestinya mencabar. Persekitaran, kawan dan khursus yang baru Sememangnya dinanti-nantikan oleh kami para pelajar penerapan diploma UiTM Melaka.

Tidak dinafikan selain kami menantikan semua yang baru, kami juga telah didedahkan dengan kehidupan berdikari secara extreme.

Macam mana boleh ada didalam mode berdikari extreme?

Hari pertama kami pergi fakulti dan terus tengok jadual dan terus pergi kelas tanpa mengetahui kelas dimana. Bagus sangat. Tandas pun tak tahu kat mana, ni kan pula kelas. Terpinga-pinga kami.

Takpalah. Masalah kecil sahaja itu. Biasa la kan, cabaran.
***************************************************

First kelas masuk hari Selasa, com research punya tuto dengan Pak Lah. Selepas tu, kelas Online Journalism. Kelas Minor.

Pensyarah kelas tu sangat sempoi dan open minded. Agak sedikit emo terutama bila bercakap pasal politik. Sukalah dia punya view pasal politik kat Malaysia!

Beliau punya muka agak biasa Slumb3r tengok. Bila dia masuk, Slumb3r ckp dengan Kak Nanad, "muka dia macam selalu tengok la". Maka sesi perkenalan dimulakan.

Bila tiba turn beliau, barulah Slumb3r tahu dimana nampak. Beliau salah seorang columnist untuk majalah Mastika. Nama beliau adalah Dr. Rahmat Ghazali.

Ada 2 artikel yang beliau buat yang memikat hati untuk membaca. Pertama artikel beliau bertajuk "Hebatkah Hang Tuah?" dan pasal subjek sastera untuk para pelajar yang lemah. Semasa beliau menerangkan tentang dua artikel tu, ramai antara kami terkesima kerana apa yang beliau cakap itu adalah benar belaka. Beliau menulis dari satu sudut pandangan berbeza. Itu sangat MEGA!

Enough for that.

Kelas lain yang menarik minat nak belajar adalah third language. Slumb3r pilih Japanese. Slumb3r seorang lelaki dari penerapan yang masuk kelas A.

Kelas pertama itu kami telah mempelajari 5 tulisan Jepun. Semua vokal dan beberapa salam aka. greetings. Contohnya macam "ohaiyo", "sumimasen", "Ogenki des ka?" dan "arigato". Perlu menghafal rasanya.

Dah la. Malas nk tulis. Penat kang nak baca. Cukup la tu.
Ja mata!
Bye2

Ps: Gambar2 LHDN aritu akan diupload tak lama lagi. Software dah dapat tinggal cari masa nak edit je.

No comments:

Post a Comment