6 Jul 2015

Kahwin Sejenis lwn. Perkahwinan Normal

Masa kes ni tengah hot kat twitter dan FB, aku, Miss A, Sha, Mat Yie dan Azwar tengah layan cerita TED kat Subang Parade. Azwar mula point out benda ni.

"Walaupun aku liberal, tapi takdalah sampai nak kahwin sejenis," - Azwar

Tak dinafikan, ramai juga yang benci benda ni berlaku dan ramai juga orang yang suka. Ada Imam kat US mengaku gay dan ada juga orang Islam pergi perarakan LGBT kat US tu. Kena kecam kot. Tapi ada juga respon kawan aku yang join geng LGBT ni menentang perkahwinan sejenis. Alhamdulillah, dia mengakui yang homoseksual ni adalah tabiat dan tingkahlaku yang salah. Lebih kepada Psikologi dan bukan biologi.

Well, aku tinggalkan video ni untuk korang tengok dan nilai. Aku nampak kat wall FB aku si Izwan Shafiq share.




No comments:

Post a Comment