5 Apr 2015

Nak fahamkan orang?

Miss A mengadu. Secara tak langsung, aku sendiri pun bengang juga. Kami ada perancnagan kami dan kami ikut seperti apa yang dirancang. Bila dapat tau pasal rancangan kami tu, ada palatau yang suka suki je nak tukar. Eh eh kau, aperhal? Nak cari pasal?

Isu ni bikin sensitif. Tambah2 pada yang ingat kami ni buat bisnes, dan dh kaya. Fuck off la sial. Kalau aku kaya, x payah aku kerja opis full time la sial.

Lepas tu, kes ni melarat sampai jadi kes kami nak kawen.  Whoaaa... orang yang keluar duitnya nanti kami, korang apa tau. Miss A dah cakap, kazen dia kawen pun berhutang ngan atuk dengan nenek pun tak bayar. Dah setahun, satu sen pun tak bayar lagi. Aku taknak buat rekod buruk dengan keluarga.

Bab duit, aku ngan Miss A mmg emo.

Aku bersakit2 nak kumpul duit, x bli kereta, baju x bli, kasut apetah lagi. Semua aku saving dan invest untuk kawen secara cash. Kami taknak hutang. Kami nak hutang untuk 3 benda, kereta, rumah dan pelaburan. Fuck off...

Kalau kami okay, Miss A xyah kerja. Duduk rumah jaga ayah dia sakit tu. Aku je yang kerja. Tapi tu semua angan2. Kami tak okay....

"Semakin lama kau kapel dan tak kawen2 lagi, semakin banyak orang mengata,"

Lemas aku dengan persoalan yang bangang setiap kali kami:

-pergi kenduri kawan2
-pergi lepak2
-pergi beraya rumah sedara mara
-balik kampung

Oooh fak sial...

Ye, dah 10 tahun. So what? Kami memang tengah berusaha ni. Berusaha habis mati ni. Korang apa tau? Ingt hutang senang? Hutang tu menjerat leher. Tambah2 bila hutang pesonal. Lagi pening. Dari muda sampai tua, jadi hamba duit.

Tak ape. 15 hb ni aku jumpe Pakcik Zaidi, aku tanya dia, mcm mana nak buat.

Korang apa tau?

No comments:

Post a Comment